Digitalisering av inköpsprocess
Vi har utvecklat flera integrationer med affärssystem för budget, prognos och rapportering åt våra kunder. Ofta finns det också ett behov av att använda data från inköpsorder, men kunderna är sällan helt nöjda med den tillgängliga informationen.
Detta kan bero på att det inte går att få in all nödvändig data i affärssystemet eller att inköpsfunktionerna är för enkla och inte passar kundens specifika processer.
Som svar på dessa utmaningar har vi tagit fram en lättanvänd inköpslösning för företag som vill ha struktur och kontroll över sina inköp, men som inte har behov av omfattande och komplexa funktioner.
Med vår inköpslösning kan du:
– Skapa inköpsorder för dina leverantörer snabbt och smidigt.
– Lägga till nya leverantörer och deras prislistor direkt i systemet.
– Märka inköpsorder med korrekt köpare och projekt för ökad transparens.
– Implementera godkännandeprocesser baserade på beloppsgränser, med möjlighet till flera godkännare.
– Hantera inköp i olika valutor.
-Lätt att integrera med de flesta affärssystem för att matcha fakturor och hantera differenser samt godkännanden.
– Koppla direkt till dina leverantörer utan att behöva lämna programmet eller logga in på externa portaler. Beställningar kan göras direkt från programmet och du kan övervaka både ditt och leverantörens lagersaldo innan du lägger en beställning.
– Säkerställa ordning vid inleveranser och uttag. Med vårt mobilanpassade gränssnitt kan användare snabbt registrera levererade varor och rapportera eventuella avvikelser. Samma gränssnitt används vid uttag för att alltid hålla lagersaldot korrekt.
– Uppnå compliance och spårbarhet genom att logga alla aktiviteter, vilket ger full historik över vem som gjort vad.
Dessutom är inköpslösningen fullt integrerad med Insight, vårt besluts- och ledningsstöd för budget, prognos, analys och presentation av företagets samlade data.
Du behöver inte vänta på att fakturor ska betalas för att se hur dina inköpsorder påverkar budgeten. I realtid kan du följa effekten av dina inköp via din dashboard eller rapporter, där både tidigare köp och aktuella order finns med.
Kontakta oss för att få veta mer om hur vår lösning kan hjälpa ditt företag att effektivisera inköpsprocessen och förbättra ekonomisk kontroll.